La Acton credem în Învață să înveți singur, Învață să aplici și Învață să fii. Pe tot parcursul unei zile, prin diverse tipuri de activități și ateliere copiii sunt provocați să lucreze la toate cele 3 aspecte.

Discuțiile Socratice

Orice zi începe și se încheie cu o Discuție Socratică în cerc la care participă toată lumea. În cadrul acestora, elevii sunt provocați de Ghid să își folosească capacitatea de analiză și gândire critică pentru a găsi răspunsuri la întrebări dificile. Acestea au scopul de a-i ajuta în formarea unui set propriu de valori și convingeri sănătoase.

Mai jos vom exemplifica două discuții Socratice cu care elevii își încep ziua.

Setul 1

Întrebarea 1: Frica ta este

  • O sursă de motivație care te ajută la împlinirea obiectivelor proprii sau
  • Un obstacol (un dragon) care te împiedică să-ți atingi obiectivele?

Întrebarea 2: Este sănătos să folosești ca motivator frica? Da sau nu?

Întrebarea 3: La care frică te gândești cel mai frecvent:

  • Frica de eșec?
  • Frica legată de părerea celorlalți despre tine?
  • Frica de moarte?
  • Alta?

Întrebarea 4: Care dintre aceste strategii le-ai folosit pentru a depăși o frică din trecut:

  • Vorbind cu alții?
  • Răbdarea (să aștepți să treacă)?
  • Altceva? De ce a fost eficientă?

Setul 2

Întrebarea 1: Care e cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o azi?

Întrebarea 2: Ce vei face diferit mâine?

Întrebarea 3: Cine merită să fie apreciat pentru că a dat dovadă de altruism/bunătate/hărnicie azi?

Abilitățile de bază 

Abilitățile de bază sunt acele deprinderi pe care elevii trebuie să le stăpânească pentru a continua să învețe pe tot parcursul vieții. Ei vor lucra atât individual cât și împreună cu ceilalți colegi timp de 2-3 ore pe zi.

În fiecare zi, acest timp începe cu întâlniri pe grupuri mici în care copiii își setează împreună obiective SMART pentru ziua curentă (de exemplu: Azi voi face 5 skill-uri la Matematică în Khan Academy, voi citi 20 de pagini din “Aventurile lui Tom Sawyer”, etc.) La sfârșitul timpului de lucru, copiii se regrupează pentru a împărtăși cat au reușit să facă din ce și-au propus

Matematica

Abilitățile din domeniul matematicii sunt dobândite prin aplicații educaționale precum Khan Academy, Dreambox și Aleks. Avantajul utilizării aplicațiilor educaționale îl constituie faptul că acestea se adaptează la ritmul propriu de învățare al copiilor. În tot acest timp, părinții și  Ghidul au acces la informații despre progresul lor.

Comunicarea

Elevii noștri învață bazele citirii, scrierii și ale gramaticii limbii engleze cu ajutorul aplicațiilor educaționale Lexia, IXL Language Arts, NoRedInk, etc.

Ei primesc periodic proiecte de scriere creativă: pagini de jurnal, poezii, autobiografii, biografii, esee persuasive, scrisori de intenție, benzi desenate, povești science-fiction, cărți pentru copiii, reclame, etc.  De asemenea, ei își vor exersa abilitățile de scriere creativă și pe aplicații precum Storybird și Night Zookeper.

Atunci cand unul dintre copii finalizează un proiect de scriere creativă, acesta va primi feedback de la colegii lui în baza procesului Corbett Harison Six Traits.

Lectura

Scopul nostru este de forma “tineri eroi” care iubesc să citească. Nu avem o listă de lecturi obligatorii, dar îi încurajăm să citească orice le place, chiar și benzi desenate. În timp, ei vor începe în mod natural să citească cărți tot mai grele, dacă sunt interesați de acel domeniu sau subiect. 

Atunci când ei finalizează o carte, vor scrie o recenzie prin care vor răspunde la întrebări precum: Ce ai învățat din această carte? Ce impact a avut această carte asupra societății de-a lungul timpului? Ce teme importante abordează această carte? Te-a influențat în vreun mod? 

Proiectele în echipă

În fiecare zi, după prânz, timpul este alocat în mare parte proiectelor în echipă. Aceste proiecte durează 5-6 săptămâni, iar în cadrul lor copiii au ocazia să-și aplice într-un mod practic și interactiv cunoștințele. Ei vor învăța chimie prin gătit, vor învăța fizică prin construirea unor orașe cu sisteme electrice integrate, vor învăța biologie vegetală prin întreținerea unei grădini cu legume, vor învăța anatomie prin interpretarea analizelor medicale și a radiografiilor, vor învăța despre ce presupune antreprenoriatul prin crearea unui business propriu, etc.

Civilizație

De două ori pe săptămână, copiii vor studia istoria, geografia și economia. Cu fiecare ocazie, elevii vor intra în pielea personajelor istorice încercând să dezbată diverse situații și să ia decizii dificile. Apoi vor plasa pe o axă a timpului concluziile și întrebările personale referitoare la eroi și evenimentele împreună cu trendurile epocii. ​​

Sport

Ora de sport are loc de două ori pe săptămână, câte o oră pe zi și include diverse activități, dansuri sau jocuri și o Olimpiadă la sfârșitul anului școlar.

Arta

Arta este inclusă în Proiectele de Echipă, de exemplu întocmirea design-ului pentru un joc sau o pagină web. De asemenea în cadrul anumitor Sesiuni, se alocă două ore pe săptămână, timp în care se explorează muzica, artele vizuale și teatrul.

Curățenia

Copiii sunt responsabili pentru curățenia din școală. La sfârșitul unei zile, aceștia își împart responsabilitățile și lucrează împreună pentru a se asigura că totul este în ordine înainte de a pleca acasă.

Timpul liber

În timpul liber, elevii noștri se relaxează jucând jocuri de societate, basket, fotball sau alte jocuri sportive, sau aleg să lucreze la un priect personal care ii pasionează.